Sweetpoint geeft tips voor een succesvoller AGF-schap
De wil onder consumenten om gezond te eten is er absoluut, maar wat betreft inspiratie kunnen ze wel wat hulp gebruiken. Als category manager kun je ze de helpende hand bieden om een smaakvolle, gezonde maaltijd op tafel te zetten en tegelijkertijd het AGF-schap een boost te geven. SweetPoint geeft graag advies over hoe je dat doet!
De trend van gezond eten leeft niet alleen onder foodies en hipsters. Uit onderzoek van GfK en Rabo Research blijkt namelijk dat maar liefst 55 procent van de Nederlanders het afgelopen jaar gezonder is gaan eten. En het ziet ernaar uit dat deze gezonde levensstijl nog wel een tijdje aan blijft houden. Waar consumenten echter nog regelmatig mee worstelen, is een gebrek aan inspiratie. De wil om gezond te eten is er ongetwijfeld, maar de tijd en energie om voedzame maaltijden te bedenken schiet vaak tekort. Als category manager kun je hier met het AGF-schap slim op inspelen.
Bied cross-category deals aan
Om de shopper goed te ondersteunen bij de gezonde levensstijl, is het belangrijk om (meer) cross-category deals aan te bieden. Denk hierbij aan maaltijdboxen met de focus op vers, waarmee je consumenten helpt om de voedzame maaltijd op tafel te zetten waar ze naar op zoek zijn. Werk daarvoor de samen met collega’s en creëer aantrekkelijke deals bestaande uit groenten, vlees, vis, aardappelen, rijst en/of kruiden. Door veel afwisseling in de maaltijdboxen aan te brengen help je de consument om veelzijdig te koken. Consumenten staan zeker open voor dit soort prettige hulpmiddelen.
“Door de unieke smaak en diverse toepassingsmogelijkheden, past de zoete puntpaprika goed in de gezonde leefstijl.”
Anneke Ammerlaan